I´m a high school student!

Jag vet inte riktigt hur man ska skriva, jag är nu en elev på ett High School. Skolan är mega stor, det är runt 2000 elever och du har 5 minuter att ta dig från ena sidan av skolan till den andra och om du kommer två sekunder efter att klockan ringt och dörrarna stängs (det blir låsta så fort de stängs) Så det gäller att vara i tid. En kille fråga mig om Sverige var Schweiz, jag tror inte han var med på geografi lektionerna. Men amerikaner har som många vet inte skollunch som de får i skolan som i Sverige utan de måste ta med sig själva eller köpa där vilket är Pizza, chips eller muffins med och cola som dricka. Jag satt med två tjejer på lunchen och deras lunch var en chokladbit på 7cm och goldfish jag kan inte riktigt förstå att de inte äter riktigt mat, så Welcome to USA! Men nu ska jag går ut till min underbara värdfamilj och vara social och sen ska vi åka och köpa lite skolsaker till mig.

Kommentarer
Postat av: Louise

Är så himla stolt över dig!!! <3

2011-08-15 @ 23:49:11
URL: http://www.louiselarssons.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hej!

Ska åka på utbytesår nästa år tänkte jag och jag undrar gjorde du delstatsval? Eller var det bara helt random? Och isåfall vad hade du för val? :)

2011-08-28 @ 20:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0