It´s a brand new day!

Andra dagen i skolan, det känns bra att ha börjat skolan men några extra dagars sommarlov skulle inte vara fel! Idag regnade och det regnade inte bara lite utan hur mycket som helst samtidigt som det åskade och blixtrade och var runt 30° ute. Jag beundrar verkligen vädret här i Florida, ena sekunden är det soligt andra är det åska och regn och några minuter efter det är det sol igen, men det är ganska kul. Idag träffade jag även en tjej i min volleyboll klass och vi pratade om skillnader mellan Sverige och USA och det vi kom fram till är att nästan alla har provat droger någon gång och att det inte är något speciellt för dem, hur knäppt är inte det?
Och den amerikanska skolan är definitivt inte likt den svenska när vi gör en mjukstart, igår vara första dagen och vi fick lite information om saker som är nytt på skolan och vi fick tillochmed läxor. Så min eftermiddag idag har spenderats framför skolböcker och i en affär för att köpa saker till skolan som jag måste ha med mig men nu är allt fixat tror jag ska ta en sista koll i morgon när jag kommer till skolan.
Är det inte galet, jag köpte detta block för 1cent, vilket bara är några ören. Galet billigt!
USA är billigare med allt, jag var inne i en vanlig mataffär nu i helgen och vi kollade på olika glassorter och då får jag se bland alla hundra olika sorter att de säljer Ben & Jerry för "köp en och få en på köpet" Och de kostar runt 30 kronor. I Sverige skulle en sådan sak som att sälja B&J så billigt aldrig inträffa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0