Julafton, 24 December 2011, God Jul

God Jul på er alla i Sverige!
På onsdags morgon åkte vi till flyglygplatsen klockan 9 för att inte miss planet som gick till North Carloina för en mellanlanding och sedan vidare upp till Pittsburgh, Pennsylvania där jag nu befinner mig hos min nu amerikanska farmor. Under torsdagen åkte vi til ett Shoppingmall för att fixa det sista och igår åkte vi ut till landet och ut till en lite pytteliten stad som jag inte ens är värd att kalla stad i min öron. Det är gammla hus, pyttelitet, pittoreskt men super mysigt, precis som i en gammal film från många herransår tillbaka. Vi åt även Lunch på ett typisket amerikanskt Dinner, simpelt med alldeles fantastiskt. Allt här uppe är så olikt från Florida.
Idag var det julafton och det känndes verkligen inte som det, med till frukost precis som på vilken julafton som helst åt jag en smörgås, julskinka och med senap på. senare åkte vi ut för att inhandla mat och som sagt jag ät USA och det måste vara världens mest sportintresserade land. Klockan ett i dag var det fotboll som gällde då Pittsburgh spelade och det var såklart ett måste att kolla på denna match. Klockan tre åkte vi till kyrkan och kom hem runt klockan sex. Middagen var inte en typiskt julbord heller utan krabba, mums dock lite annorlunda. Och eftersom jag är USA blev det inget riktigt julfirande utan det kommer i morgon, men idag fick vi öppna ett paket. Allt är verkligen som på film. Men nu ska jag kolla på de missade avsnitten av julkalenderna och sedan sova några timmar.
God Jul på er alla i Sverige och jag hoppas att erdan julafton var helt underbar! :)

Kommentarer
Postat av: Carina

God Jul mitt Hjärta, upplev den riktig amerikansk jul med alla sinnen, för nästa år är allt svenskt igen. Hoppas du har haft en underbar resa och helg i Pittsburgh.

Älskar dig

Kram Mamma

2011-12-27 @ 11:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0