Det är för oss solen går opp. Lyser som guld, för kärlekens skull

Något väldigt märkligt hände mig idag... Jag hade min första klass, pianolektionen. Allt var som vanligt och vi satt och tragglade med att lära oss nya saker som våran lärare har visat. Då han ber jag ska komma för att han har fått in en bok som är min med mitt schema i... Boken är en Engelska bok (textboken), en har jag i klassrummet och en har jag hemma så varför skulle jag få en tredje bok...? Jag stod där som en frågetäcken när han frågade om mitt efternamn var Larsson för att vara helt säkra på att det var jag som skulle ha boken och förklarade för honom som det var men jag tog boken och kollade igenom schemat, inget var ändrat och allt stämde. Så jag går in till honom igen och frågar om det var något meddelande till boken eller vad jag ska göra med den. Han ringer till administrationen på skolan och frågar, de vet inte var den kommer ifrån så han skickar dit mig. Ingen där vet vart boken kommer ifrån eller vem som har lämnat den till mig så jag går tillbaka till klassen igen och öppnar boken då jag får se "Louise Larsson used 2010" min kära systers bok. Jag vet fortfarande inte vem eller varför jag fick den, men det känns bra en väldigt så nu ska jag som min kära syster använda samma engelska bok i ett helt år framöver. Något Svenskt måste vi lämna kvar i skolan och en bok kan vara perfekt, inte för utstickande mer än att den personen som har boken efter kommer troligen tycka det är ganska roligt, borde kanske skriva ett meddelande och berätta hela historien om boken också.
Och eftersom jag nu har spenderat en månad här firas det med Svensk äppelpaj och svenska/amerikanska chokladbollar. Det märks att jag är i USA, ska det vara så ska det vara. Så det blev chokladbollar med små chokladbitar i och några som är "rullade" i chokladbitar, dock var det väldigt gott. Så tummen upp för Amerikanska idéer och till det lite svensk läsning i form av ett brev från min söta syster!

Kommentarer
Postat av: cajsa

Jag förstod inte riktigt.. Hade din syster haft boken och varför fick du den? :-)

2011-09-10 @ 20:30:29
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0