Come on let´s go Tigers!

Igår var min första riktiga fotbolls match, det var bland det galnaste, konstigaste och roligaste jag har varit med om och jag älskar det! Det är så annorlunda, det började redan i torsdags då dem har en Bonfire, det är när dem eldar upp den andra skolans maskot och South Fork  som vi mötte har Bulldog så dem eldade upp en hundkoja, dock var jag inte där för det regnade men jag vet redan allt som hände.
Igår var matchdagen så alla spelare från laget gick runt i deras matchtröjor och cheerleaders i en tröja som var blå och gul vilket är skolans färger och hade en stor blå rosett i håret. På matchen var det ännu värre, många hade kroppsmålningar, tröjor i skolan färger, skolans orkester, banderoller, skolans maskot och Schoolspiriten var något jag aldrig har upplevt innan, det är så riktigt och alla hejar verkligen på sin skola.
Det spelar ingen roll om du surfar, hatar sport eller om du är vuxen alla går på matcherna för att heja på sitt lag. Det var lite mer än 4000 människor och båda läktarna tävlar om vem som kan heja mest på sitt lag. Det var en viktigt match, båda tillhör Martin County distriktet och det var Martin Bowl, ett derby, vi är rivaler och det slutade med att våran skola vann med 26-12. Men jag förstod inte ett dugg av matchen men det gjorde inget jag hade en trevlig kväll och träffade nya vänner och jag har trotts allt ett helt år på mig att lära mig.
Skolas maskot,  Go Tigers!
Överallt kunde man se banderoller som hejade på skolan.
Christine som är cheerleader, kom upp till oss i pausen.
Alla cheerleader som sjöng, Come on let´s go Tigers! mer eller mindre hela kvällen.
Julie, Kevin och Sarah som gör tummen upp för Martin County High School
Kevin och jag, min vän som nu har introducerat mig för hela skolan så nu vet alla att jag är utbytesstudenten från Sverige.
Och när jag väl stod där på läktaren och tittade ut över matchen dyker den den här låten upp i huvudet och scenerna från A Cinderella story, men det som händer i filmen hände inte förutom schoolspiriten och att det var ännu värre igår än vad det är på filmen.

Kommentarer
Postat av: Tanya

Jimmy eat world!!! visste att det var den låten innan jag ens klicka på play.

Vill också uppleva detta :o

2011-09-04 @ 17:24:19
URL: http://tanyamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0