En söndag i mitten av Mars i mitt egna lilla paradis!

Nu ligger jag ner bäddad i min sköna säng som är så mycket mer skön idag än vad den brukar göra, skulle nog kunna bero på att jag är helt utslagen och jag känner att jag kan somna vilken sekund som helst!

Gårdagen spenderades med min syssling med familj en en brylling som är på besök här i Florida. Vi åt en härligt lunch och spenderade eftermiddagen åt lite små affärer och slutade med småprat och Svensson, Svensson tittande. Idag har det var en sådan där perfekt dag trotts att det är söndag. Dagen började med Walander tittade och en underbar frukost. Nu har jag ändå kolalt på så mycket svensk film att jag klarar mig tills jag kommer hem till Sverige igen.Efter frukosten åkte vi ner till mitt favorit mall med alla mina favorit affärer men ändå kom jag tomhänt ut därifrån när vi var på väg till stranden. Hur perfekt är inte det, fört en shopping runda för att sedan bege sig till beachen, mina två favorit saker under en dag. Jag säger som min kära mamma alltid brukar säga, det är bättre att slå två flugor i en smäll och det var precis det vi gjorde idag. På stranden plaskade jag mest i vattnet eller rättare sagt låg ute på surfing brädan och försökte fånga vågor. Dock var det för rough, vilket jag inte kan komma på ett bra ord på svensk som beskriver det som jag vill. Men med tio liter saltvatten svalda och halva stranden med mig hem som nu ligger utspritt på golvet mellan mitt rum och badrummet känner jag att det är precis såhär en söndag ska spenderas precis innan skolan börjar efter ett Spring break.



Kommentarer
Postat av: Alma

Jättefin ny header! :DD

2012-03-26 @ 23:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0