inte ett moln så långt ögat kan nå inte en droppe regn på flera dar

Gårdagen var väldigt lång och slutade med onda fötter, trötta armar och massor med skratt. Jag och min fina vän Julie satte oss på 05.27 tågen upp till Stockholm för att fixa mitt visum till USA! På två timmar trodde jag att jag skulle kunna sova någonting men så blev det inte. Vi hittade ut till den Amerikanska ambassaden och var där runt kvart i åtta. Det gick ett tag och ungefär vid kvart i nio tror jag fick jag komma in till första stoppet. Dem kollade passet, och fick gå igenom säkerhetskontroll precis så som på flygplatsen. Det gick bra och sen gick jag vidare in till ett rum som var fullt med folk, Jag tog en kölapp nummer 68 och satte mig ner och väntade på min tur då jag fick lämna in all papper och sedan sätta mig igen och vänta på att de skulle ropa upp mitt namn. Under tiden satt jag och pratade med en mycket trevlig tjej som också är en utbytesstudent, hon skulle hamna i Indiana, jag tycker det låter som en mycket spännande stat. Det första jag tänker på när jag hör Indiana är indianer, det kanske beror på att de fem första bokstäverna är samma. Mitt namn blev uppropat, jag fick ta fingeravtryck och sen frågade om vart jag skulle bo i USA sen var jag klar. Jag som oroade mig så mycket över hela visumet och så visade det sig att det inte alls var så svårt och det var inget att vara nervös för. Klockan var du runt tio när jag var klar så jag och Julie tog en promenad från ambassaden ner till stan där vi tillbringade resten av dagen. Efter att ha varit vakna sen fem på morgonen och dag full med shopping kände vi att tåget som gick tio i fem var ganska lockande. Jag trodde ännu en gång att jag skulle kunna sova på tåget med så blev det inte den gången heller, vi hade nästan en hel vagn för oss själva, vi var fyra sammanlagt. Julie och jag pratade på, åt jordgubbar, pratade ännu mer och drack Loka och Blåbärs soda. Väl hemma blev det middag och min pojkvän kom hit.
Idag gjorde vi en supergod frukost som bestod av jordgubbar med mjölk, vattenmelon och det bästa var att vi satt ute och njöt av värmen. Eftersom det har var så varmt och soligt låg vi vid poolen och tog det lugnt. Hela dagen har varit bra och jag kan verkligen rekommendera att ta några dagar till att inte gör någonting, njut av tiden!

Kommentarer
Postat av: Fredrika

jag måste fråga! Är din syster Louise Larsson som hade dem värdfamilj du ska ha ? Ni är ju lika och båda heter Larsson så.. :P

2011-06-30 @ 17:30:27
Postat av: Emmy Maine

Hej!

Tänkte bara berätta att jag har en ny blogg nu, du får gärna byta länken så länkar jag dig på min nya :)

2011-06-30 @ 22:23:06
URL: http://emmysbloggland.blogg.se/
Postat av: Emmy Maine

Hej!

Tänkte bara berätta att jag har skaffat en ny blogg nu, du får gärna byta länken så länkar jag dig på min nya! :)

2011-06-30 @ 22:27:00
URL: http://emmysbloggland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0