You lift me up when I am weak Your arms wrap around me Your love catches me so I'm letting go

Ännu en helg har sprungit förbi alldeles för fort. Fredags kvällen spelnderades hemma efter mina två träningar, först weightlifting och sedan fotboll. Kristen kom även hem vid 10 efter en fyra timmars bilresa och våran kväll slutade med tjejsnack klockan två på natten. Lördagen gick som alltid väldigt lätt att spendera och helt plötsligt var det kväll och vi var på väg till West Palm för en konsert. Inte hade jag för ett år sedan trott att jag skulle sätt min fot på en kristen rock konsert, låter troligen hur tråkigt som helst i mångas svenskars öron men det var en av de bästa jag har varit på. Det var mäktigt, en utomhuskonsert var det också. Känndes så underbart att sitta ute se palmerna vaja och höra flygplanen som flög då och då över huvudet och känna allas kärlek. Artisterna var så personliga, berättade sina livshistorier och visade sina privata bilder. Efteråt satt de och signerade allt vad deras fans ville ha singnerat då vi traskade fram till The Afters. Det var på grund av dem vi egentligen var där för efter en ganska rolig historia som hände min underberbara värdfamilj när det var i Norge i sommras. De bafanns sig i mitt ute i ingenstans i i mitten av Norge, i en liten by med ett enda hotell. Det var gräs på taket och några gätter utanför hotellet. Dan gick in för att se om det fanns någon personal och få sitt rum då några som frågar honom på engelska om han jobbar där. De visar sig att de enligt dem själva bara var ett "litet" band från USA som hade en konsert i Norge, då han frågade vad dom hette och det visade sig inte alls var ett litet band utan ett väldigt stort band som även spelas hela tiden på radion, för att göra en lång histora kort. Så igår när de fick reda på det visade det sig att dem kom ihåg min värdfamilj, de berättade denna histora för en killa som jobbade där då likså en kvinna drog sig för ett höra denne histora igen som hon sa. Det är inte min värdfamilj som berättat denna histora utan även detta "lilla" band också. Världen är nästan liten för liten ibland.
Min söndag spenderades med en typisk Amerikans Baby Shower, med lekar och mat. En vän till familjens dotter ska nu snart få ett barn. Det är så himmlans amerikansk med alla vackra present påsar och silkespapper i, precis som på film. Men nu ska jag allt ta och sova lite då John Blund väntar på mig.
Jag, Kristen och Lacey med The After
Lite paket, det ser så otroligt amerikanskt ut inte sant?

Den sista låten är låten i trailern till filmen New Years Eve som kommer ut om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har lyckan att leva i en fantastisk dröm, som får uppleva så mycket roligt. Kul att ni träffade killarna i The After och de kom ihåg familjen på ett positivt sätt.

2011-11-21 @ 07:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0