Thanksgiving 2011

Jag har turen som har fått uppleva en typisk Amerikansk högtid, Thanksgiving! Allt har varit stängt under dagen, alla är lediga och du är med familjen för att under hela dagen äta mat och kolla på Macy´s Thanksgiving Parad som även min vän Chloe var med i och dansade. Det är som för oss svenskar att se Kalle Anka på julafton, hela dagen har varit som en minijulafton, dock saknades det en julgran det var nog det enda och ingen stressade utan allt var lugnt och alla var tacksamma, hur trevligt är inte det.  Vi åt mat, lyssnad på julmusik och drack glögg. Den här dagen tycker jag att vi absolut ska införa i Sverige, alla tar ledigt för att äta mat hela dagen, umgås med familjen och vara tacksamma. Nu ska jag förbereda mig inför i natt då vi ska upp redan klockan 4 för att åka och shoppa! Hörde att det var Black Friday i morgon och det kan jag abslout inte missa nu när jag är här.

Kristen min stora syster som nu är hemme för att fira Thanksgiving med oss.
Typisk Amerikansk efterätt, tre pajer. Pumpink pie, apple pie och pican pie.
Bara för att det är Thanksgiving så vill jag tacka för den abslout fina familj jag har i Sverige som gör att jag får uppleva allt det här, som låter mina drömmar gå i uppfyllelse en efter en. Att jag inte bara har en underbar familj utan två och att jag har två hem, en i Sverige och en i USA, hur lycklig är inte jag. Det är så mycket jag vill tacka för men det bärst att jah slutar nu inna det blir alldeles för långt! ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

Och vi ær tacksamma som har dig! <3

2011-11-25 @ 15:16:32
Postat av: Emma

vad är black friday ?

2011-11-25 @ 19:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0