Super Bowl och cupcakes i kärlekens tecken

Min lördag spenderades med vänner, då vi åkte för lite food shopping som min kära vän Bridget så finnt kallar det. Så efter vran shoppingrunda begav vi oss hem för att göra hembakta pizzor, äta popcorn till filmen Friends with benefits som vi hyrde och det hela toppade vi med tjejprat och cupcakes som gick i kärlekens tecken.Igår var det söndag och inte vilken söndags som helst. Utan en riktigt fotbolls (amerikansk fotboll) söndag, det var nämligen Super Bowl, och det är större i USA än vad VM i riktigt fotboll är 99% av alla Amerikaner sitter bänkade framför tvn men det är inte bara själva fotbollen du vill se utan även reklamen, det läggs mångmiljons belopp alla olika reklamklipp som en efter en bara blir bättre och roligare.Det visade sig i dag att närmare 104 miljoner kollade på matchen. Jag kunde inte ha fått en bättre första Super Bowl än vad jag hade igår. Det var först planerat att jag skulle följa med min familj till några vänner till familjen för att kolla på matchen med da min vän Chase övertalade mig om att få uppleva en riktig Super Bowl, det slutade med att jag satt i soffan hemma hos Luke och Peter med ett gäng killar och Luks flickvän. Och när det är fotboll och en dröss med unga amerikaner kan allt hända. Det var pizza, ribbs och annan plockmat, det var skrik och lika sa vadslagning om vart annat hela tiden.  Det var så illa att två utav killarna slog vad om 99 dollar och en hamburgare. Det visade sig att jag höll på rätt lag, då mitt New York Gians vann över New Englands Patriots i de rykande slutminutarna men det slutade lyckligt för mig och alla andra Giants fans. Men nu ska jag gör i ordningn mig för kvällen ch i morgon är det en ny dag med nya äventyr och möjligheter! Godnatt Sverige!
Det var denna Touchdown som raddade oss i slutminuten efter en riktigt rysarmatch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0