Ett leende kostar mindre än elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem

Just nu sitter jag upp krypen i min säng med mitt målarblock framför näsan  och med tända doftljus i rummet för att införskaffa mig mysfaktor när regnet och åskan regerar utanför fönstret. Och till mitt sällskap har John Mayer´s ljuva stämma. Vädret här i Florida är allt för roligt ibland, då jag hela dagen ha legat ute i solen och det var en perfekt beach day och nu då hela himlen öppnade upp sig och vi har fått tornado varning och rekommendationerna är att stanna inomhus. Men det är lugnt, vi kommer klara oss, så mamma det är ingen fara jag lovar!

 

Igår var det min sista dag i skolan, halva nästa vecka är det bara träning inför graduation. Jag kom tidigare till skolan för att färdigställa en PowerPoint presentation om Sverige för min historia class, då jag blivit examet från första blocket och hade bara en finals och sedan min presentation. Jag slutade då efter tredje blocket och blev hem skjutsad av en kompis. Jag hinner inte ens ta upp nyckeln för att låsa upp dörren, då jag ser en lång svart orm ligga där mitt framför och på mindre än en tiondels sekund var jag tillbaka till bilen och kunde inte ens förklara vad som hade hänt då min kompis bara skrattade åt mig. När jag väl hämtat andan, gick vi upp tillsammans men då var den rakaren borta, så typiskt. Men min ormfobi kommer jag aldrig komma över, det har jag ännu en gång bevisat. Senare under kvällen hämtade Amanda, Brandon och Chloe upp mig för att bege oss mot Senior Sunset och TIger Shore, där vi umgicks med alla senior, väldigt mysigt.

Efter åkte vi vidare mot Tin Fish där Bridget jobbar och hälsade på henne för att sedan vänta på att hon skulle avsluta sitt skift för att umgås lite innan klockan blev för mycket.

 

 

Jag hoppas allt är bra där hemma i Sverige och att ni nter av långhelgen!

Massor med Pussar och Kramar!!

xoxo♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0