So live like you mean it, Love until you feel it, It's all that we need in our lives

Fråga:
1. Vill du vara med i någon aktivitet sen i USA, iså fall vilken? 
2. Vad är det för familjemedlemar i din värdfamilj? Har du några syskon? 
3. Var det svårt att övertala dina föräldrar om att åka?
Svar:
1. Absolut vill jag vara med in någon aktivitet, som det är bestämt nu kommer jag spela Volleyboll nu i höst och sen får vi se vad som mer händer när jag kommer dit.
2. Min värdfamilj består av mamman Debbie, pappan Dan och dottern Kristen. De har en katt som heter Bugs och en hund som heter Emma.
3. Jag har inte behövt övertala mina föräldrar det minsta. Det är så att dem vill att vi (jag och mina syskon) ska åka ett år som utbytesstudent för att lära oss och att det är en bra upplevelse och erfarenhet.
Fråga:
1:Har din syster någon blogg sedan hon var utbytesstudent ??
2:Tycker du det blir lite tråkigare att behöva ta studenten med dom som är ett år yngre än dig ??
3:Vad har vart jobbigast med förberedlserna ??
4:om du fick byta namn vad skulle du vilja heta då??
Svar:
1. Ja, det har hon. Men hon slutade skriva i den när hon skulle åka hem men här är bloggen!
2. Nej, det tycker jag inte det. För jag har så mycket mer erfarenhet och har lärt mig så mycket om mig själv och utvecklats på ett sätt som troligen inte många andra kommer göra i min klass. Men för mig gör det absolut ingenting!
3. Det är egentligen inget som har varit jobbig men vissa saker har varit mer eller mindre svåra som tillexempel skriva ett personligt brev om dig själv. Du ska förklara hur du är som person, vad du tycker om att göra, vilka sysslor du har i hemmet, hur din familj är, vart ni brukar åka på semester. Det finns så mycket att skriva men det gäller bara att komma på allt, vilket jag hade svårt med så jag ringde runt till vänner och bekanta och frågade om hur jag är som person eftersom det kan vara ganska svårt att beskriva sig själv. Ett tips till er som ska åka, tänkt ut och gör en liten lista på saker du vill skriva i brevet så blir det lättare när du väl börjar.
4. Jag skulle inte vilja byta namn, jag trivs med att heta Alicia och jag själv tycker det passar mig. Men jag ska lägga till ett mellannamn som en hyllning till min mormor.
Fråga:
Om du fick 3 önskningar vad hade du önskat då? 
Ett problem bara du får inte önska åt dig utan andra...
Svar:
Första önskningen skulle vara till min farfar och att han skulle blir frisk och kry.
Den andra önskningen skulle gå till alla i Norge och göra allt som hände i lördags ogjort.
Den tredje och sista önskningen skulle jag spara till ett akutläge och använda den då.
Fråga:
1.Favorit färg?
2.Favorit tv serie?
3.Om du skulle åka till en öde ö och få ta med 3 saker vad skulle du ta med?
4.Vad kom först hönan eller ägget? :D
Svar:
1. Jag har många färger som jag gillar men jag tror nästan rosa är den absoluta.
2. Utan tvekan tveka, det är det One Tree Hill.
3. Inte för att det är en sak men min pojkvän, mat ( om man kan räkna med det) och till sist ett flygplan med en pilot som kan flyga hem mig igen! :)
4. Ja, du det är bra fråga!
Fråga:
1.Vilken linje går du på gymnasiet?
2. Hur många länder har du besökt? :)
Svar:
1. Samhäll med idrottsprofil på John Bauer Gymnasiet i Norrköping.
2. Jag började räkna men kom inte riktigt fram till någon siffra men det är ganska många, vi har bilat i Europa och då stannade vi många länder sen har jag också var på semester i ganska många länder men kanske 15/20, stannade min räkning på 15 och då var jag inte klar.

Men nu ska jag skriva en packnings lista och fortsätta med min packning så jag snart blir klar och kan börja tänka på andra saker. Ha en fortsatt underbar dag!♥



Kommentarer
Postat av: alice

hallåå, följ mitt utbytesår också!

2011-07-29 @ 00:10:59
URL: http://californiadreamer.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejhej! tänker bara säga att du kan skriva till indiana på min länk :)

2011-07-31 @ 00:12:01
URL: http://mizgin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0