When you’re happy like a fool Let it take you over When everything is out You gotta take it in Oh, this has gotta be the good life

Dagen börjar men att jag får reda att jag har ett test om WORD från Microsoft. Jag kände då hur paniken börjar komma och gör testet men inställningen att jag ska göra mitt bästa, för mer än så kan jag ju ändå inte göra. I bakhuvudet finns det då en tanke som säger att jag kommer misslyckas, jag har aldrig varit riktigt bra på Word och nu ska jag göra ett test och på engelska som Microsoft har gjort och det menas med att det måste vara svårt. När mina 50 minuter har tickat ner och jag får se resultatet inser jag att jag klarat testet och med en bra marginal, jag höll på att gå i taket av lycka och det betydde att jag nu är officiellt ett proffs på Word. Dagen slutade inte så bra utan ännu bättre, vi åkte till mat affären och lite andra små butiker och väl inne i en av dem strosar jag runt och helt plötsligt en röd kakförpackning som jag väl kände igen och kollade lite närmre när jag får se att det står "Ballerina" på dem och sedan med blå med texten "Singualla" från Göteborgs kex, hur kan det vara möjligt? Nöjt gick jag med mina kakpacket mot kassan, i bilen hem blev det en lätt fika med de goda kakorna som gav mig många och härliga minnen från Sverige. Väl hemma ser jag att ett stort blått packet med den gula svenska posten loggan på lutat mot dörren som visade sig vara fullpackat med godis, tidningar och varma hälsningar från Sverige. Så nu sitter jag nyduschad, äter lite lakris, jag som aldrig har varit ett stort lakris äter lakris och det smakar godare än någonsin. Hur kan det vara så att allt som är svenska smakar godare när man inte är i Sverige? Men dagen kunde inte ha blivit bättre.
Hur kan jag har sådan tur att hitta dessa i en amerikans butik?
Ett packet skickat me kärlek och värme blir man inget annat än glad och helt otroligt överlyckligt av.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken lycka va? :) Mysigt! <3

2011-10-13 @ 10:23:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Carina Fredén

Njuta av godsakerna och ha en underbar dag. Struten innehåller godis till Emma, så smaka inte på hundgodiset. Hälsa familjen och låt dem väl smaka av sina paket.



puss och kram

Mamma

2011-10-13 @ 14:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0