Just another day in Paradise!

Helger är som pengar i ett Shoppingmall, lätt att roa sig med utan att tröttna och när de är slut är blir man lika ledsen varje gång. Denna långlång helg spenderades nere i The Keys med kristallklart vatten, kritvit sandbotten, akvariefiskar och solsken dock regnade det lite. Vi kom ner i fredags eftermiddag då det är orkansäsong fortfarande och en orkan är nerför Florida på andra sidan av Kuba som förde regn och moln över till oss under kvällen (mormor, det är ingen fara den , vi fick vara lite känningar av den och det kommer troligen inte komma upp till oss nu så det är lugnt). En tog en båttur, efter att ha varit där i mindre än en timme har jag hunnit känna vinden i håret, smaken av saltvatten i luften och se livslevande och vilda delfiner i vattnet. Kvällen avslutas med färska, jordgubbar, hallon och lite blåbär med vaniljglass precis som en svensksommar kväll och börjar likadant fast utan glassen ute på balkongen. Inte en ledig stund har jag haft, hela tiden har vi gjort någonting så vid klockan tio var jag helt utslagen och somnade i soffan.

Lördagen spenderades mestadels på och i vattnet, efter frukosten var det en båttur som gällde, badande, lunch på en mysig restaurang, varit på gränsen av Atlanten och Mexikanska Golfen och på båda världshaven samtidigt, matat fiskar som var stora som bara den, snorklat, paddlat ståendes på en surfbräda och visat hur en riktig förrätt ska smaka när jag gjorde en Svensk Klassiker, Skagenröra à la Alicia.
Så kan ni i Sverige slängar er i väggen med era palla äpplen från grannarna här i Florida har jag kommit i fund med att det är mycket roligare att palla Kokosnötter. Jag och Debbie gick en promenad och fick för oss att det skulle vara kul att ha några kokosnötter och se om vi kan öppna dem för att få kokosvattnet inuti, så vi lyckades få ihop 9 styckena i alla olika storlekar som vi ska öppna någon dag här framöver. Denna helg har varit oslagbar med underbara människor och ett värmt välkomnade, "Hej mitt namn är Bob och jag kommer vara din Kapten hela helgen", jag älskar The, Keys,, Florida, människorna och att få vara här det är helt underbart.
Men nu ska jag träffa en John Blund en stund och lyssna till ljudet av regndropparna utanför mitt fönster och mentalt förbereda mig inför mig inför raket byggande som kommer att hända på Earth Science classen i morgon och alla läskigheter som kommer att hända med tanke på att det är Halloween.

Kommentarer
Postat av: lidde

vad läskiga fiskarna såg ut xD där hade jag iallafall velat vara där nu istället för kalla sverige <3

2011-10-31 @ 07:23:20
URL: http://liddee.devote.se
Postat av: din martin

ÅH!!! super fint ju!!! "The Keys" finns på våran att åka till lista :D <3 <3 <3

2011-10-31 @ 20:30:54
Postat av: din martin

Vilka stora fiskar! de ser ut som haj bebisar ;) <3 <3 <3

2011-11-01 @ 08:02:44
Postat av: Mormor & Morfar

Tack för telefonsamtalet. Underbar helg tillsammans med fantastisk familj.

Ta vara på tiden.

Hälsa familjen



Kramar

Mormor & morfar

2011-11-01 @ 10:18:20
Postat av: Mamma

Underbara bilder från en underbar plats med fantastiska människor i din närhet. Njuuuuut

Hälsa Debbi & Dan att de är de bästa av det bästa, som tar dig med till denna plats.

Ha en bra dag



Kramar

Mamma

2011-11-01 @ 10:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0