De människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut.

Jag har insett det finns inget som heter Söndagsångest här borta i Florida, det existerar inte! Det är helt underbart, skulle nu dag kunna bero på att jag inte har någon mer skola eller att jag åtminstone inte har en enda läxa till att göra, kanske ligger något i det. Men under resterande av mitt år här i The Sunshine State har jag aldrig haft det,  jag har till och med börjat gilla söndagarna mer än vad jag någonsin annars har gjort.

 

Så denna söndag spenderade jag först hemma vid poolen med mitt ritblock i högstahugg, jag har fått det svårt att lägga ifrån mig det. Sedan blev jag upplockad ev Nolan för att gå och äta Världens godaste amerikanska pannkakor, vilken nyttig lunch men ack så gott på Cracker Barrel. Ett lite mer annorlunda restaurang som är gjort som vilda western och mer amerikanska farm stil med typiska brädspel på borden, väldigt mysigt ställe. Sedan begav vi oss mot stranden är förbrukade några timmar där innan vi begav oss hem och då Brandon frågade om jag ville hänga med till stranden. Jag kan inte få nog av sand mellan tårna, rufsigt hår av saltvatten och känna solens strålar mot huden speciellt klockan 6 på kvällen en söndags kväll, det är inte konstigt att det inte finns någon ångest här. I bilen hem sedan var det Allsång då de skulle visa mig en som senare blev två bra Amerikanska låtar, mer galna vänner får jag nog leta efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0