Ett sista God Natt som High School student!

Det var för bara några veckor sedan min balklänningen hängde på dörren till min garderob, det var mer än en månade sedan, det kändes som igår och en evighet till graduation. All den längtan till sommaren, frustationen på alla läxor och inga mer väckarklockor som behövdes ställas. Nu är balklänningen utbytt mot min cap and gown (student mössa och kläder), läxorna är slut för länge sedan, och sista väckarklockans alarmet är satt. Detta är nu min sista natt jag går och lägger mig i min säng som en High School elev, i morgon tar jag graduation och lämnar den amerikanska high school för gott. Vart tog tiden vägen? I morgon får jag sommarlov, det kändes som igår då jag hade sommarlov och lämnade mitt trygga Svearike för mitt livs största äventyr på andra sidan Atlanten. Men tiden går fort när man har roligt, som min kära mamma alltid brukar säga.

 

Under kvällen har jag förberett det mesta inför morgondagen med både dekorationer för min cap (student mössa), måla naglarna, lagt fram allt, skrivit hälsningar till mina favoritlärare och där emellan han jag med att ligga ute i solen några timmar. I morgon har vi en sista träning och de allra sista förberedelserna ska fixas efter. Varför måste allt roligt ha ett slut för? Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och börja om från början, och göra så om och om igen... Men inom mig kommer allt finnas kvar, och nu ska jag inte bli deppig på grund av att allt är slut utan jag kollar framåt mot mitt sommarlov och  tillbaka på tiden och inser hur lärorikt det har varit, jag har lärt mig så mycket, överstigit mina rädslor (ormfobi är dock ett undantag) och träffat så många underbara människor!

 

Nu är jag så trött och behöver sova!

Ett sista god natt som High School elev så, God Natt alla underbara människor!!

xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0