Martin County High Schools Graduation Wednesday May 23 2012

Gårdagen var den dagen alla mina senior vänner har väntat på de senaste fyra åren då de började på  Martin County High School. Först hade vi träning under förmiddagen och sedan hemma förberedde jag det sista inför kvällen, och sedan kom Chloe och hämtade upp mig för åka till skolan och Graudation. Det var utöver det naturliga, en skolavslutning som jag aldrig kommer att får vara med med om igen, på något sätt. Två timmar tog det och det var glädje, skratt, YOLO (you only live once) skrik, badbolls kastning under ceremonin, bära, cap and gown, diplom utdelning, ballongner släpp, pocho dance och sist men inte minst den så välkända cap (studentmöss) kastningen.

Det var en otrolig känsla, ännu en dröm som gick i uppfyllelse! Under hela cermonin tänkte jag på hur jäkla lyckligt lottad jag är, jag har fått tagit graduation i på ett Amerikankst High School.

 

Mitt skolår slutade och jag har nu sommarlov, jag har alltid längtat efter sommarlov, det har alltid varit min favorit del av hela året förutom i är. Självklart kan det vara kul att göra vad jag vill, skönt att inte behöva gå till skolan tidigt men i år var det förstå året i hel mitt liv som jag inte ville ha sommarlov. Jag gilla Martin County High så mycket, jag kommer saknar mina lärare, alla vänner, att inte behöva gå i korridorer inomhus, att ha skolspirit, börja gul/blå tröjor med uppmuntrande saker om våran skola eller "nedtryckande" quotes för att visa vilken skola som är bäst. Jag gillar den tröjan som är till för Jensen Beach High som säger "The best thing to be a tiger is to not be a Bird" då deras maskot för skolan är en örn. Men den blågula tigern kommer alltid finns där.

 

Efter graduation begav vi oss mot YMCA eller The Y som det också är kallas där Project graduation skulle hålla hus. Där ungefär 300 elever spenderade natten från klockan tio till  fyra på morgonen, då vi hade olika aktiviteter, tävlingar, dansgolv, mat, snacka (min absoluta favorit var jordgubbarna och chokladfontänen, det var smarrigt som attans), jag träffade nya vänner, kom närmre andra och så kom även en hypotisör och det var nog de bästa show jag någonsin har sett, det var det mest hilarious jag varit med om. Jag fick säga hej då till Mr. Lindgren, min "svenska" vice rektor som under året alltid har uppmuntrat mig och vi har haft diskussioner om Sverige och jag fick honom även att bli mer intresserad av från hur och varför hans mor- och farföräldrar kom över hit. Hela kvällen var fullspäckad och den absoluta bästa som jag har haft. Så efter 23 timmar nonstop hela dagen och natten somnade jag snabbt på kudden och fick inte mer än fyra timmars sömn innan det var dags igen för en ny dag.


Denna bild var med på Stuart News, min stads tidining hemsida. (dock är E lite snet efter att jaf var tvungen att flytta runt allt fem gånger)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis lilla ängel till den stora dagen. Du är värd allt du fått uppleva. Ta vara på sommarlovet som är den sista delen av din resa.

Kramar Mamma

2012-05-25 @ 08:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0