My last football game and New York City, it can not be better!

 

Igår stod min resväska vidöppen vid garderoben och jag sprang runt i mitt rum för att få med mig allt som jag behövde och gjorde mitt bästa för att inte glömma något. Mina flygbiljetter var utskrivna, tidningar och M&M med kokos (jag hade en känsla om att jag skulle sakna Florida för mycket) var inhandlat inför flygturen och väl ner packat i handbagaget. Klockan halv sex kom Jaycee och hennes mamma och hämtade upp mig för att bege oss mot skolan för att få se min sista high school football game. En halvtimme innan och med mat i magen var vi mätta belåtna och humören var på topp, det var trotts allt min sista match. Det gick bra till en början, men ändå en lite tråkigt match, det hände inte så mycket, vi fick in några bra tacklingar och smått läskliga "bråk". Dock blev inte slut resultatet som vi hoppats på men inga sura miner fanns det ändå, vi gjorde vårt bästa och vi lyckades dock inte hela vägen.

Jag kommer verkligen sakna dessa fredagar med alla footballs games, se spelarna springa runt i skolan blå och blå matchtröjor med deras padds under så att de ser ut stora som hus.

 

Efter matchen skjutsade Brandon mer mig till Jupiter med sällskap av Amanda och Bridget, jag spenderade natten nere hos Konrad med familj och i morse lämnade dem mig på flygplatsen. Efter två och en halv timme befann jag mig nordöst och i en helt annan delstat. Jag befinner mig nu i min favoritstad, där  husen är höga, tutande bilar hörs dygnet runt, världens huvudstad och taxibilarna är gula, jag befinner mig i det stora äpplet, eller på vardagligt språk New York City. Här har under dagen strosat runt med min älskade syster på Fifth Avenue, Broadway och Lexington Avenue, in och ut i butiker hela dagen lång. Nu under kvällen har vi legat inne på hotellrummet och tagit det lugnt, jag har lyckats få med mig en förkylning och bihålorna börjar kännas tunga. Men med lite alvedon och aloe vera vatten känns det bättre och vi ska nu sova för i morgon väntar en ny dag och det är mycket som står på schemat.

 

Puss god natt alla underbara!

xx♥

Kommentarer
Postat av: Cajsa Tapper - fotoblogg

Vad härligt det låter!!

2012-05-27 @ 12:57:58
URL: http://lovelycajsa.blogg.se/
Postat av: lidde

du måste höra av dig när du är hemma i norrköping igen! vill höra allt <3

2012-05-27 @ 16:47:41
URL: http://panam.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0