"Maybe in hard times, people might just need a little “old-fashioned."

Nu har ännu en vecka försvunnit, från min tid här i Florida och det betyder nu att jag endast har en hel riktig skolvecka kvar med mina vanliga ämnen för sedan börjar alla exames som alla elever måste göra i slutet av temninen och efter är det graduation träningar och andra roligheter som kommer hända oss Seniors.

 

Min fredag började med skolan och slutade med kundvagns åkande på Walmart mitt i natten. Spontan som jag är och säger aldrig nej till snabba inbjudningar eller utmaningar och det betydde att klockan tio satt jag i en biosalong med 3D Glasögon på nästippen och skrattade mig dubbelvikt när min kära vän gjorde grimaser innan Avengers började. Filmen är bra och det bästa måste nog var att få se Stellan Skarsgård, jag blir lika upp i varv och överlycklig när jag få se en svensk skådespelare på den vita duken här i USA. Efter två timmar och tjugo minuter senare begav vi oss till Wendy's för att för första gången i mitt liv testa en Frosty och sitta i bilen på parkeringsplatsen och prata tills vi insåg att Walmart är öppet dygnet runt. Ett typiskt fredags äventyr för Amerikanska ungdomar klockan tolv i natten, då vi hittade en amerikansk fotboll som vi gick och kasta runt på och efter det avslutades med kundvagns race på parkeringen. Visst jag fyller nu snart 18 år och håller på med sådana här tramisgheter men jag har alltid fått här att man ska vara barn så länge man kan, så just nu passar jag på.

 

 

Lördagen spenderades på stranden med Lindsey, Shannon, Brandon, Nolan och Luke, då solen stod högt upp på himlen och inte ett moln så långt ögat kunde nå. Luften nådde en temperatur på över 35°C och vattnet var kristallklart, ljummet och alldeles för underbart! På kvällen bar det av mot Briannas hus för att ett avslutnings fest för hela footballs laget och utnämningar och priser delades ut. Klockan 9 kom jag hem och satte mig ute i den ljumna natten för att kolla på den vackra månen och fundera samt konstatera att detta år har gått för fort och det har varit underbart! Jag är så lyckligt lottad!

 

Nu är det morgon i Sverige och ni alla kommer att gå upp om bara en timme eller två, så jag tänkte bara önska er, Ha en helt underbar dag! För nu har jag lagt mig i min på tok för varma säng för att bege mig in i drömmar och en helt annan värld för några timmar. För i morgon ska jag möta min sista riktiga skolvecka i Florida för detta år och det ska jag göra med bravur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0