don´t tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon

Allt är så olikt från hur allt har varit innan men det är alltid roligt med en förnying och jag trivs som fisken i vattnet. skolan är så annorlunda, här gör du allt du kan för att vara duktig eller den bästa i klassen, för om du är det kan du får "tickets" (sådana som är på bilden). De ger dig chansen till att vinna olika saker som Ipad och andra roligheter. Skolan har det för att motivera eleverna och jag vet inte hur jag har lyckats men den här veckan har jag fått 3. Det är ganska intressant hur lärarna använder det här systemet för att få sina elever motiverade och vilja göra det dem ska, vilket inte alla gör. Eftermiddagen och kvällen har spenderats enkelt, först var det lite läxor som skulle göras, vilket jag också gjort varje dag den här veckan men den slutade mysigt med middag och svensk äppelpaj framför amerikansk fotboll. Men nu är det dags för att få några timmars sömn för i morgon är det en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Jag såg att du har en egen värdfamilj och tänkte fråga lite grejer eftersom det finns en familj i Los Angeles som vill ta emot mig nästa år(ingen släkting eller så..). I alla fall, får man avdrag på avgiften om man fixar egen familj med explorius? behöver man ändå fylla i alla tusentals papper, typ brev till värdfamilj etc? Eller är det nåt man inte behöver göra just för att de inte ska leta familj?

Du har en superbra blogg, läser varje dag! :):)

2011-08-19 @ 08:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0