Black Friday and the very last football game

Fredagen var långt i från lugnt. Vi gick upp redan klockan 4 för att åka till The Gardens Mall och på börja Black Friday shopping. Black Friday är dagen efter Thanks Giving då Julshoppingen börjar offeciellt och alla butiker sänkerpriserna och rabatter. Vilket betyder mycket folk och att slåss om de bästa kapen du kan komma åt så ingen annan hinner ta dem. Köerna var långa och människor var utslagna och somnade lite var som i shopping mallet som på bänkar och i fotöljer som affärerna hade i butekerna. Klockan halv tre kom vi hem igen, helt slut i armarna efter att ha burit runt alla påsar under dagnen, även med armar som var trötta fanns det inget vi klagade på. Och den som säger att shopping inte tär på kroppen har helt fel men det är alltid lika roligt. Senare under kvällen bagav jag mig med Brigdet, Amanda och Chase för att se årests sista forbollsmatch, vilket jag trodde var för några veckor sedan då jag hade fel. Vårat lag gick tydligen vidare till Playoff och första matchen vann de med 14 sekunder kvar  då de gjorde en Touchdown och hade ännu en match denna vecka. Dock slutade inte denna lika bra som förväntat då våran bästa spelare fick åka med ambuland in till sjukhuset efter en tackling och oroligheter för en hjärnskakning, men det slutade lyckligt som tur var men vi var glada ändå. Vi är stolta över våra fotbolls spelare för vad de har gjort denna säsong. Jag kommer verkligen sakna alla fredagskvällar då vi har begätt oss till skolan för att heja på vår skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0