11 september 2011

Dagen har varit dyster, alla minns vad som hände för 10 år sedan och ingen kommer glömma den dagen!
I kyrkan idag pratades om vad som hände, på tv har det gått olika program och dokumentärer efter varandra på varenda kanal och de har även haft en ceremoni där de sa vartenda namn av de människorna som dog idag för tio år sedan. Ceremonin var i flera timmar, alla namn fanns där och vi blev nu påminda av av vad som hände den dagen. I fredags i skolan hade vi en tyst minut och på skolans tv sjöng en kille den amerikanska nationalsången och fyra militär elever från skolan hissade den amerikanska flaggan. Idag för en månad sedan besökt jag själva platsen och nu sitter jag och kollar på en dokumentär och jag vet att där har jag gått där, 10 år efter att allt hände, det känns så overkligt.
Men idag har alla tankar gått till det som hände för 10 år sedan.
Bilden är dålig, men det är för en månad sedan när jag själv var där. Ni ser träden där är minnet av World Trade Center
Det är så här det ser ut, på platsen där tvillingarna stod.
Men för att att få dagen att gå utan att bli för dysters åkte jag och Debbie och såg filmen The Help, med hennes tre väninnor. Filmen är väldigt bra, så om den kommer till Sverige borde ni går och se den. Jag gjorde det för att få extra poäng i min Amerikansk Historia klass och jag är glad att jag såg den och för den beskriver verkligen hur hemsk världen har varit och fortfarande är. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0