In New York, Concrete jungle where dreams are made of, There's nothing you can't do, Now you're in New York, These streets will make you feel brand new, The lights will inspire you, Let's hear it for New York

Efter några helt galna dagar i New York City, världens huvudstad ligger jag nu hemma i min säng i Stuart helt slut efter de senaste dagarna. Med både shopping i Soho, Time Square, Central Prakhäng, strosande på 5th Avenue, Macy´s, mysiga middagar och kvällar upp mysta i sängen framför filmer och Tre Kronor nostalgi, lite Empire State Building toppat på det. Denna stad har något som ingen annan storstad har, de gula taxibilarna, världens största subway system, organiserade gator, och bästa är trottsallt de tutande bilarna under natten och det lugnt som inte finns där. Jag är helt kär i denna stad, men idag bar det hem mot mitt älskade Floirda som jag har saknat under dessa dagar och det känns skönt att avar hemma igen även fast när jag redan steg av planet ikväll i WPB så möttes jag av hettan och den höga fuktluftigheten. Och i morgon är planerna redan att dra till stranden, som jag har saknat.
”Den sekund man har landat här känner man att det inte finns några gränser. Jag vet ingen annan stad som har samma möjligheter. En person som sopar gatan i dag kan vara rockstjärna i morgon. En annan skön sak är att det inte spelar någon roll om man varit här i en sekund eller i 20 år, man är en New York-bo.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0