“Don't cry because it's over, smile because it happened.”

Jag har världen bästa vänner en människa (speciellt en utbytesstsundet) någonsin kan ha! Och värdfamilj för den delen för utan dem hade mitt år här aldrig blivit av.

Idag var det en  sådan där alldeles för jobbig dag, solen lyste när jag vaknade och jag hade hoppats på en dag vid poolen men vid frukosten slog det om och regnet var ett faktum. Denna dag skulle bli både jobbig och tråkig men ändå så rolig. Min värdsyster var på väg hem och ska spendera hela helgen här, men det det regnade till och av och det var bara allmänt grått och molnigt plus att alla mina vänner var upptagna och har varit det mer eller mindre hela veckan. Vilken jackpott, dock hade dem något i kikare. Jag, min värdsyster och värdmamma satt och pratade i soffan en stund för att sedan föreslår dem att vi ska ska åka och hyra en film och ha en mysig filmdag. Varför inte, vädret tillåter oss inte göra något annat så vi sätter oss i bilen och helt plötsligt har min värdsyster glömt plånboken hemma med henne körkort i... Då var det bara att vända om och jag springer in för att snabbt hämta den då mina vänner hoppar fram och skriker "SURPRISE!" och sedan börjar dem sjunga "Happy Birthday". Jag var i chock och kunde inte alls fatta att det var detta dem planerat. Ingen hade riktigt tid att ses för att dem var rädda att försäga sig. Vi hade mysigt med tårta, andra godsaker och jag var nära på att bli i kastad i poolen ett flertal gånger. Så efter mitt "suprisre happy birthday/ go home party" drog vi oss mot Hurricanes och jag fick tillslut äta typiska amerikansk kycklingvingar med hotsås på, det var verkligen något jag sett ifram emot. Från att min dag var nästintill helt usel vände den till en helt underbar dag och jag är så lycklig att jag har mina vänner här för jag kunde inte ha fått bättre vänner! Och jäklar vad jag kommer sakna hela högen! Kvällen avslutades med lite film mys här hemma och nu ska jag försöka sova lite!



Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Alicia :)

Super fin blogg! Hittade den för drygt en månad sen och har läst igenom hela nu, plus din systers blogg som du hade länkat i något inlägg :).



Jag har en fråga också. Våran familj + mina kusiners har tänkt åka utomlands nästa år i mars, och har funderat lite på att åka till Florida. Hur är Florida då? Och vart i Florida kan du rekommendera att vi åker? :)



Kram!

2012-06-10 @ 16:11:25
Postat av: Mamma

Vilken avslutning på detta år, familj och vänner som slår på stora trumman för dig. Jag gläds med dig och ta vara på sista tiden i detta underbara land.

Kram Mamma

2012-06-10 @ 19:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0