Fråga och Svar

Fråga:
Sofia
om don´t tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon:
Hej! Jag såg att du har en egen värdfamilj och tänkte fråga lite grejer eftersom det finns en familj i Los Angeles som vill ta emot mig nästa år(ingen släkting eller så..). I alla fall, får man avdrag på avgiften om man fixar egen familj med explorius? behöver man ändå fylla i alla tusentals papper, typ brev till värdfamilj etc? Eller är det nåt man inte behöver göra just för att de inte ska leta familj?
Du har en superbra blogg, läser varje dag! :):)

Svar: Om det inte är en släkting eller en svensk familj så funkar det perfekt. Du får avdrag på 5000 har jag för mig, är inte helt säker men du får avdrag men du behöver ändå fylla i alla papper och skicka lite bilder det är ifall något händer och du inte kan eller vill vara kvar i familjen. Papperna är för om de behöver hitta en ny familj men det är inte så svårt att fylla i dem. Det som är bra är att du slipper vänta tills du får veta vart du kommer hamna och troligtvis känner du familjen, jag tror att det är lättare för mig eftersom jag träffat min värdfamilj två gånger innan jag kom hit så jag känner de ändå ganska bra. Och Los Angeles låter hur roligt som helst. Om du har chansen så borde du ta den, jag är hur glad som helst att jag är här i Florida nu och jag är glad att jag har fått den här chansen.
Och tack så mycket, det är kul att höra att du gillar min blogg.
Och om ni vill så får ni alla komma med idéer om vad ni vill läsa om, det är alltid roligt att höra.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack så mycket för svaret! :)

2011-08-20 @ 14:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0